Wednesday, January 19, 2011

Lokasi : Jalan kampung jer @Lubok Cina Melaka...

Waktu : waktu korang selalu minum pagi..agak2 pukol brape ek..

Kenderaan : Ferrari merah semerah saga bernombor plet N..(bukan penduduk setempat)

Misi semasa kejadian : Mencari Sesuap nasik..

Sinopsis kejadian :-
Kenderaan memecut laju gara-gara tak sabar untuk sampai ke tapak projek. Tapi memandu laju bukan kesalahan ako. sebab mungkin sebab kepekaan aku yang tinggi kot dengan papan tanda had laju tue..erkk ye ke? nak muntah da?.... [sila takung dengan mouse pad masing2]..Perjalanan diteruskan diselangi dengan beberapa kali menguap. Biasala keluar ke tempat kerja tak sama perasaannya bila pegi bercuti .. Pergi bercuti menguap pon dah tak reti..orang kata syndrom excited yang melampau.. Lepas satu selekoh tajam aku nampak ade dua orang uncle tahan kereta..SAH ROAD BLOCK nie.. Ape lagi..cepat2 la tarik Seat Belt...DAMN tersangkut plak time kecemasan nie..

so nak dijadikan cerita...
dah terkantoi plak bile kereta ilang kawalan sikit bila sampai situ..macam harammm. waktu tu plak la nak gelabah! eh....

pastu ape yang berlaku? ... kena soal la..nak pegi mana? tengok lesen, dari mana, yang paling tak bley bla kena berhentikan kereta kat tepi jalan..first time beb ako kena tahan..siap gertak nak saman lagik! sebelum ni aku pernah dengar orang cakap, kalau driver perempuan selalu lepas jer.....kali ni memang betul la ape yang orang slalu cakap tue...ako lepas beb!!! kena warning jer...
hahahha..nasib baek pangkat uncle3 je yang ada kat situe..kalo ade yang hensem2 fuhhh pakai purdah ako lepas nie...

mode semasa kejadian : hampir menjadi pelakon air mata...(tu pon kalo nmpak kertas saman la)

pengajaran kepada semua yang baca entry nie..silalah pakai tali pinggang keselamatan sebelum menggerakkan kenderaan anda..INgat orang tersayang.. Alhamdulillah tiada apa yang berlaku semasa kejadian. Gelabah jer lebey. ..Trima kasih uncle polis..anda melakukan kerja anda......

Hikmah dari kejadian :

petang tue melepak mydin melaka, taman mini, dengan dataran pahlawan...hahahahaha

1 Comment:

  1. coklathazel said...
    hahaha...terbaiiikkk...

Post a Comment